Γιατί είναι απαραίτητη η προώθηση ιστοσελίδων στις μέρες μας

Γιατί είναι πλέον απαραίτητο το Search Engine Optimization για μια ιστοσελίδα

Στις μέρες μας ο κόσμος περνάει όλο και περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο. Πλέον το internet είναι το πρώτο μέρος στο οποίο θα πάμε όταν θα θελήσουμε να «σκοτώσουμε» λίγη ώρα, να διασκεδάσουμε, να δουλέψουμε, να ταξιδέψουμε και να αγοράσουμε πράγματα. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο που κάθε μέρα δημιουργούνται νέες επιχειρήσεις που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες αποκλειστικά ή κυρίως μέσω διαδικτύου. Οι επιχειρήσεις αυτές μπορεί πολλές φορές να αποτελούν απλά την ηλεκτρονική έκδοση ενός ήδη υπάρχοντος καταστήματος ή γραφείου ενώ υπάρχουν και πολλές που έχουν αποκλειστικά και μόνο διαδικτυακή ύπαρξη. Όπως και να έχει, οι επιχειρηματίες σήμερα – μεγάλοι και μικροί – έχουν καταλάβει τη μεγάλη σημασία και αξία του διαδικτύου.

Το γεγονός όμως ότι πλέον οι επιχειρηματίες εκμεταλλεύονται το διαδίκτυο, δε σημαίνει ότι το κάνουν και σωστά. Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι απλά και μόνο ανεβάζοντας τη σελίδα τους και δημιουργώντας κι έναν λογαριασμό σε κάποια social media θα αποκτήσουν επισκέπτες και πελάτες. Αυτό φυσικά είναι κάτι που δεν ισχύει. Μία σελίδα από μόνη της απλά δεν μπορεί να «τραβήξει» πελάτες. Για να έχει κίνηση και να αποφέρει κάποια κέρδη, θα πρέπει να γίνει και κάποια προώθηση. Με άλλα λόγια, το να φτιάξεις μία ιστοσελίδα χωρίς να τη προωθήσεις κάπως είναι σαν να ανοίξεις μαγαζί και να μην του βάλεις ταμπέλα. Είναι ένα πολύ βασικό και αδιανόητο λάθος.

Γιατί χρειάζεται η προώθηση μίας ιστοσελίδας;

Στο διαδίκτυο υπάρχουν εκατομμύρια, ίσως και δισεκατομμύρια ιστοσελίδες. Κάθε αναζήτηση στο Google ή σε οποιαδήποτε άλλη Μηχανή Αναζήτησης για οποιονδήποτε όρο φέρνει σίγουρα πάρα πολλά αποτελέσματα. Ο κόσμος εννοείται ότι δεν έχει τον χρόνο για να τα ελέγξει όλα γι’ αυτό και οι περισσότεροι από εμάς επιλέγουμε κάποιο από τα πρώτα ή τουλάχιστον τα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας. Αν λοιπόν θέλετε να φτάσει η ιστοσελίδα σας σε αυτή τη πρώτη σελίδα, θα πρέπει να κάνετε και κάποιες ενέργειες. Η κάθε μηχανή αναζήτησης προκειμένου να είναι ανταγωνιστική έχει κάποια κριτήρια σχετικά με το ποιες ιστοσελίδες και πως θα φτάσουν στις πρώτες σελίδες της. Θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να πληροί όσο το δυνατόν περισσότερα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα είναι απλά σαν μην υπάρχει το site σας, αφού οι μηχανές απλά θα το αγνοούν. Ο τομέας λοιπόν που ασχολείτε με αυτό το κομμάτι του Digital Marketing είναι το Search Engine Optimization.

Πέρα όμως από τις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να ενημερώσετε και τους πιθανούς σας πελάτες για το άνοιγμα της ιστοσελίδας σας. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορες τεχνικές, τόσο μέσα στο internet όσο και έξω από αυτό. Όταν ανοίγει ένα κατάστημα το πρώτο που θα κάνει ο ιδιοκτήτης του θα είναι να τυπώσεις φυλλάδια ή να βγάλει διαφημίσεις στα τοπικά κανάλια και ραδιόφωνα για να πει στον κόσμο ότι άνοιξε και τους περιμένει. Το ίδιο πράγμα, αλλά με άλλα μέσα, πρέπει να κάνει και μία ιστοσελίδα.

Πως μπορεί να γίνει η προώθηση μίας ιστοσελίδας;

Θα λέγαμε ότι η προώθηση ιστοσελίδων έχει δύο σημαντικές πλευρές: η πρώτη αφορά τις μηχανές αναζήτησης και η δεύτερη αφορά τη πληροφόρηση και τη διαφήμιση στους υποψήφιους πελάτες κι επισκέπτες σας. Όσον αφορά τη πρώτη πλευρά, όπως είπαμε και πριν, θα πρέπει να φροντίσετε ώστε η ιστοσελίδα σας να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερα από τα κριτήρια κατάταξης των μηχανών αναζήτησης. Τα κριτήρια αυτά αφορούν την οργάνωση του site σας – θα πρέπει για παράδειγμα να έχει σωστή οργάνωση και περιεχόμενο που να ανανεώνεται συχνά – και τη δομή του γενικότερα. Είναι λογικό να μην γνωρίζετε και πολλά σε αυτόν τον τομέα, γι’ αυτό και υπάρχουν οι ειδικοί στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων ή SEO Experts για να σας βοηθήσουν.

Όσον αφορά τη διαφήμιση, η πιο δημοφιλής αλλά και η καλύτερη λύση είναι να εκμεταλλευτείτε τα πακέτα που προσφέρουν επιχειρήσεις όπως η Google και το Facebook. Μπορεί να χρειαστείτε κι εδώ τη βοήθεια κάποιου ειδικού στο online marketing έτσι ώστε η καμπάνια σας να είναι αποτελεσματική και να φθάνει στο σωστό κοινό. Επίσης, ανάλογα με το περιεχόμενο και το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας, μπορείτε να τη διαφημίσετε και σε παραδοσιακά μέσα όπως κανάλια, ραδιόφωνα κι εφημερίδες. Τέλος, μπορείτε να στείλετε μαζικά e-mails σε mails ατόμων που ξέρετε ότι μπορεί να ενδιαφέρονται για τη σελίδα σας, όπως για παράδειγμα στους πελάτες σας αν έχετε ήδη και κάποια άλλη επιχείρηση.